11 Desembre 2009

Realitat augmentada i publicitat

Posted in Uncategorized a 5:41 pm per 15minutsdefama

Les noves tecnologies no paren d’avançar  i per tant hi ha tot un nou ventall de possibilitats d’apropar-se a la gent de formes molt més innovadores i participatives. Aquestes faran que sigui el consumidor el que vulgui conèixer la nostra marca sense haver de convèncer-lo abans.

Per començar definim que és la realitat augmentada.  Es tracta d’una visió directa o indirecta d’un entorn físic en el món real, els elements del qual es combinen amb elements virtuals per a la creació d’una realitat mixta en temps real. Consisteix en un conjunt de dispositius que afegeixen informació virtual a la informació física ja existent.

La principal diferència amb la realitat virtual és justament el fet de que no substitueix la realitat física sinó que sobre impressiona les dades informàtiques al món real.

Aquesta és una tecnologia  que existeix des de fa anys però que últimament està trobant la seva rendibilitat i utilitat  en molts àmbits un dels més destacats és la telefonia mòbil d’última generació i també la publicitat i el màrqueting.

En quant als mòbils aquesta tecnologia pot resultar molt útil i funciona de la següent manera: s’obre el  mòbil,  es visualitza el paisatge amb la càmera del dispositiu i just a sobre de cada punta , en la pantalla, una etiqueta ens ofereix la informació que estàvem buscant sobre un monument, un restaurant etc. S’utilitza el GPS del mòbil per determinar la localització de la persona i la brúixola per a saber on està enfocant.  Això permet sobre impressionar en la pantalla punts d’interès a sobre de la imatge real.

En l’àmbit de la publicitat aquesta tecnologia pot ser molt útil a l’hora d’apropar-se als consumidors d’una forma diferent i atraure i mantenir la seva atenció.

Universal  McCann explica molt bé les aplicacions de la realitat augmentada en la publicitat mitjançant aquest vídeo:

Com bé ens han explicat podem fet que un anunci gràfic prengui vida. Això ens aporta interactivitat, personalització , moviment, àudio característiques que segurament faran que l’anunci i la marca quedin gravades en la ment dels consumidors ja que els ha ofert la possibilitat d’interactuar amb la marca d’una forma totalment innovadora.

La realitat augmentada ofereix moltes avantatges i possibilitats ara el que falta es veure si es sabran aprofitar al màxim o simplement quedarà com una simple anècdota tal i com va passar en el cas del Second Life.

Deixa un comentari