11 Desembre 2009

Publicitat en Internet

Posted in Uncategorized a 5:30 pm per 15minutsdefama

La publicitat en Internet ha canviat molt des de que els primers banners  comercials van aparèixer.

Avui en dia el que més es potència són les accions virals, les participacions en blogs, xarxes socials etc. vaja tota mena d’activitats que no sembli del tot que al darrera hi ha un producte o una marca. Aquesta mena d’accions poden ser més o menys encertades i tenint  en compte que a Internet tot es guarda també poden resultar perilloses, ja que si una acció fracassa és molt difícil poder retirar-la del mitja.

Però no tot són accions virals, encara queden anunciants que opten pels banners, que clarament han millorat molt de que van aparèixer. El problema com a usuària de Internet  són els banners invasius, els que ocupen una pàgina sencera i que per tancar-los s’ha de fer grans esforços  la majoria de les vegades.  No sé  si els anunciants ho saben però empipen molt i és una forma molt bona de no aprofitar gens les possibilitats d’interactivitat que ofereix el mitja.

Per sort no tots utilitzen aquesta tècnica i moltes empreses ofereixen solucions molt creatives amb banners. Una d’aquestes empreses és Eyeblaster (http://www.eyeblaster.com) i a continuació us ensenyaré alguns dels seus treballs me aconseguits des del meu punt de vista.

Com podem veure és una acció pel llançament de la segona pel·lícula de la saga Crepusculo.  En la descripció se’ns explica en què consistia: Un llop esgarrapa la pantalla i surt d’allà.  Quan l’atenció del usuari ja esta captada en pantalla apareix un menú, de mides no gaire grans que no molesta en la navegació,  on podem escollir quina part del món de la lluna nova volem visitar. Un cop a dins l’usuari pot aprendre més sobre els personatges de la pel·lícula, veure tràilers etc.

Una altra acció molt interessant és la que van realitzar per Vodafone Itàlia. L’acció consisteix  d’un banner on podem veure la paraula YOU  i ens diuen que el clikem. Un cop l’hem clikat el que hem de fer és entrar en el nostre compte de Fcebook o Twitter i tot seguit apareixerà el nostre nom creat amb les fotos dels nostres amics. Per tant uneixen banners amb xarxes socials en una sola acció.

Aquí teniu el resultat:

Aquests són només dos exemples dels múltiples treballs que han realitzat i que podeu trobar en aquesta web: http://creativezone.eyeblaster.com/#AdSearch allà podreu previsualitzar exactament com funciona  cada peça en un entorn real.

Deixa un comentari