22 Novembre 2009

Un màrqueting diferent

Posted in Uncategorized a 6:05 pm per 15minutsdefama

El festival internacional de publicitat Drac Novell, que es va celebrar aquest any en el campus de comunicació de la universitat Pompeu Fabra, va tenir en el seu programa conferències del sector. Una de les més interessants va ser la que parlava del “Word of Mouth” màrqueting. L’encarregat de parlar sobre aquest tema va ser Sven Mulfinger, conseller delegat TRND.

TRND és la primera comunitat de màrqueting participatiu de Espanya, especialitzada en campanyes de prescripció consumidor a consumidor.

En primer lloc hem de entendre que és el WOM (Word of Mouth) o màrqueting participatiu. Es tracta d’una publicitat boca a orella o recomanacions entre consumidors. Es podria dir que és la formula més antiga, creïble i eficaç de màrqueting. Aquestes recomanacions tenen influència en pràcticament totes les decisions de compra dels consumidors. Amb TRND es pot mesurar conversacions reals entre consumidors, una eina realment útil per elaborar un pla de mitjans amb el que arribar millor als clients desitjats.

Alguns dels percentatges que el representant de TRND donava i que eres bastant impactants eren els següents: el 78% dels consumidor creen en les recomanacions fetes per altres consumidors (global Nielsen report- Octubre 2007), el 67% de la economia dels EE.UU  té relació amb el WOM (McKinsey & Company, “The Buzz on Buzz“, Harvard Business Review, Nov/Dic 2000) i finalment el 71% decideix mitjançant el Word of Mouth quin cotxe comprar (Cap Gemini Ernst & Young, “Cars Online“ 2003).

El WOM genera un nivell de credibilitat molt major que qualsevol altre activitat de màrqueting i per tant pot ser una eina molt útil a la hora de plantejar una campanya per a un producte. TRND és la abreviatura de “the real network dialogue” i és la plataforma de màrqueting Word of Mouth pionera en el mercat europeu. La companya ofereix als seus clients la possibilitat d’utilitzar un instrument de gran eficàcia com és el WOM en el pla de màrqueting mix de forma efectiva i mesurable, i al mateix temps estimula les conversacions privades de consumidors a consumidors.

Realment vaig trobar molt interessant la proposta d’aquesta empresa pel que fa el món del màrqueting i si realment els resultats son almenys la meitat de bons que els que prometen  segurament aquesta es convertirà en una de les tècniques de màrqueting més utilitzades ara que la publicitat convencional es cada cop menys eficient.

Més informació sobre la companya en http://www.trnd.es

Deixa un comentari